Ολοένα και περισσότερες παλιές επιτυχίες διασκευάζονται ειδικά για να χρησιμοποιηθούν στα διαφημιστικά τρέιλερ των επίδοξων μπλοκμπάστερ, αποκαλύπτοντας επικές διαστάσεις σε περισσότερο ή λιγότερο γνωστά σουξέ απ’ τα παλιά.
Απο τον Γιώργο Νάστο
02/06/2021
Δεν πρόκειται για καινούργια τάση, όμως όνομα απέκτησε πρόσφατα. Λέγεται trailerisation και περιγράφει τη διαδικασία κατά την οποία παλιά τραγούδια διασκευάζονται με ευφάνταστο τρόπο προκειμένου να γίνουν η (συχνά επική) μουσική επένδυση που θα «απογειώσει» το τρέιλερ κάποιου επίδοξου μπλοκμπάστερ. Οποίος, ας πούμε, παρακολούθησε την προηγούμενη εβδομάδα το επίσημο διαφημιστικό clip για την ταινία «The Eternals» με την Angelina Jolie, τον Richard Madden και τη Salma Hayek μπορεί να ξαφνιάστηκε ακούγοντας την country μπαλάντα «End of the World» της Skeeter Davis τόσο «πειραγμένη» ώστε να δημιουργεί μια ατμόσφαιρα πραγματικά απόκοσμη.
Η μόδα αυτή ξεκίνησε το 2010 από το τρέιλερ του «The Social Network» του πάντα ρηξικέλευθου auteur David Fincher και τη χορωδιακή εκδοχή του κλασικού κομματιού των Radiohead «Creep», όμως τα τελευταία χρόνια έχει πραγματικά κυριαρχήσει στη διαφημιστική προώθηση των μεγάλων παραγωγών. Αποκλείεται να μη προσέξατε πώς επεξεργάστηκε ο φημισμένος Hans Zimmer το «Eclipse» των Pink Floyd για το τρέιλερ του πολυαναμενόμενο «Dune» του Denis Villeneuve ή να έχετε ξεχάσει πόσο ειρωνικά ηχούσε το «Smile» του Jimmy Durante στο teaser του «Joker» (το οποίο, ειρήσθω εν περόδω, έχει ξεπεράσει τα 83 εκατομμύρια views στο YouTube).
Χάρη στην πρώτη ευκαιρία που μας δόθηκε να δούμε εικόνες από το «The Batman» με τον Ρόμπερτ Πάτινσον, το νεότερο κοινό ήρθε σε επαφή με το σπαραξικάρδιο «Something in The Way» των Nirvana, το preview του «Venom: Let There Be Carnage» με τον Tom Hardy έδωσε απειλητικές διαστάσεις στο «One» του Harry Nilsson, ενώ το «Dirty Work» των Steely Dan ταίριαξε απόλυτα στο τρέιλερ του «The Suicide Squad», με τον ίδιο τρόπο που το «Blue Monday» των New Order έμοιαζε σαν να γράφτηκε ως σάουντρακ για τις περιπέτειες της Gal Gadot στο «Wonder Woman 1984».
Προσωπικά βρήκα απίστευτα επιτυχημένη τη χρήση μιας ανατριχιαστικά αργής εκτέλεσης του αγαπημένου χιτ των 90s «I Got 5 on It» των Luniz στο τρέιλερ για το ωραίο θρίλερ «Us» του Jordan Peele, ο οποίος αποφάσισε να επαναλάβει την ίδια μέθοδο στο ριμέικ του «Candyman», στο teaser του οποίου ακούμε τη μεγάλη επιτυχία «Say My Name» των Destiny’s Child – γνωρίζοντας βέβαια ποιο όνομα δεν πρέπει για κανέναν λόγο να επαναλάβουμε. Εδώ αξίζει να κάνουμε μια σύνδεση με τη Beyoncé αφού η ακόμη πιο αισθησιακή εκδοχή του «Crazy in Love» που ακουγόταν στο τρέιλερ του «Fifty Shades of Grey» είχε τόση επιτυχία που κυκλοφόρησε και ως σινγκλ.
Ο βασικός λόγος για τον οποίο τα μεγαλοστελέχη του Χόλιγουντ επιλέγουν γνωστά τραγούδια για τα τρέιλερ των υπερπαραγωγών είναι η δημιουργία μιας αίσθησης οικειότητας: δεν θέλουν να ρισκάρουν με ηχητικές επιλογές που μπορεί να φανούν εκκεντρικές ή υπερβολικά προχωρημένες στους θεατές. Ούτως ή άλλως, τα teaser έχουν ως στόχο το να συναρπάσουν το κοινό και να του δημιουργήσουν αδημονία για την έξοδο μιας ταινίας στις κινηματογραφικές αίθουσες (ή τις ψηφιακές πλατφόρμες) επομένως το να διασκευάσεις ένα κλασικό κομμάτι δίνοντας του πιο επικό χαρακτήρα μοιάζει με αλάνθαστη συνταγή. Το θετικό που μπορεί να βγαίνει από αυτή την ιστορία είναι φυσικά το να μαθαίνουν οι πολύ νέοι τραγούδια και καλλιτέχνες με τους οποίους δύσκολα θα έρχονταν αλλιώς σε επαφή. Πού να φανταζόταν η Skeeter Davis το 1962 ότι εν έτει 2021 κάποιος 15χρονος θα έψαχνε στο Spotify το «End of the World» επηρεασμένος από ορισμένους υπεραιωνόβιους superheroes της Marvel.