Αν το πρώτο επεισόδιο της νέας τηλεοπτικής σειράς από το σεναριακό δίδυμο των «Άγριων Μελισσών» και τον σκηνοθέτη του «Ζίζοτεκ» είναι αντιπροσωπευτικό, ίσως μιλάμε για την τηλεοπτική σειρά της χρονιάς.
Από τον Ιωσήφ Πρωϊμάκη
03/04/2021
Το μπουκέτο των συντελεστών είναι εντυπωσιακό: ένας απ’ τους πιο ατμοσφαιρικούς εικονοπλάστες του σύγχρονου ελληνικού σινεμά, ο Βαρδής Μαρινάκης του «Ζίζοτεκ» (Φεστιβάλ Κάρλοβι Βάρι, βραβείο φωτογραφίας Ίρις 2020), φέρνει στη μικρή οθόνη το νέο σενάριο των Πέτρου Καλκόβαλη και Μελίνας Τσαμπάνη των «Άγριων Μελισσών», σε μουσική του Θοδωρή Ρέγκλη (που υπέγραψε το τρέιλερ των «Παρασίτων», αλλά και το «Ζίζοτεκ» του Μαρινάκη, τον «Απόστρατο» του Ζαχαρία Μαυροειδή και το θεατρικό «Σ’ εσάς που με ακούτε» του Αλέξανδρου Αβρανά), έχοντας μπρος από την κάμερα μια ομάδα απ’ τους πιο ταλαντούχους, ακριβοθώρητους στην τηλεόραση ηθοποιούς της γενιάς τους.
Δημήτρης Λάλος, Γιάννος Περλέγκας, Μαρίσσα Τριανταφυλλίδου, Πινελόπη Τσιλίκα, Χρήστος Λούλης, Βίκυ Παπαδοπούλου, Ανθή Ευστρατιάδου, αλλά και Σοφία Γεωργοβασίλη και Νικόλας Παπαγιάννης συνθέτουν ένα cast αξιώσεων, με τους Μυρτώ Αλικάκη και Αντώνη Καφετζόπουλο να κρατούν περιφερειακούς ρόλους, σε μια πλοκή που πατά γερά στο αστυνομικό μυστήριο της καλοκουρδισμένης απαγωγής ενός σχολικού λεωφορείου, με θύματα τα παιδιά των προυχόντων μιας φαντασιακής βορειοπροαστειακής περιοχής της Αθήνας. Δικηγόροι, δήμαρχοι, επιχειρηματίες και βιομήχανοι βλέπουν την γερή τους αδραξιά στη σταθερότητα να κλονίζεται, όταν η πιο απλή από τις καθημερινές τους ρουτίνες – να στείλουν τα παιδιά τους στο σχολείο – γίνεται η δίνη που θα τους παρασύρει σε μια τρικυμία φόβου, αβεβαιότητας και αόρατης απειλής, και θα βγάλει πολλούς σκελετούς απ’ την ντουλάπα, στην πορεία προς την όποια παλινόρθωση.
Το σημειολογικό υπόβαθρο της δραματουργίας είναι αρκετά διάφανο και το εναρκτήριο σπικάζ με το παραμύθι του «Αυλητή» το κάνει ακόμη πιο ξεκάθαρο: η εύπορη, πατριαρχική και άρχουσα (πολιτικά και οικονομικά) τάξη θα κληθεί να πληρώσει κάποια παλιά της αμαρτία, με τους εισπράκτορες να φορούν τις στολές της εργατιάς – όχι τυχαία, οι απαγωγείς καταφέρνουν το πλήγμα τους ντυμένοι με τα ρούχα των κηπουρών, της αόρατης κάστας ανθρώπων που φροντίζουν να διατηρούν άσπιλη την τεχνητή εικόνα της κυριαρχίας του ανθρώπου επί του τοπίου που τους περιβάλλει, η ίδια η απαγωγή γίνεται στο άναρχο τοπίο του δάσους, πεδίο που σταθερά φέρνει τους ανθρώπους αντιμέτωπους με τον πραγματικό τους εαυτό στη μυθογραφία του Βαρδή Μαρινάκη, ενώ πέραν των όποιων συμβολισμών, τα κίνητρα πίσω απ’ την επίθεση αναμένεται να είναι αρκετά πιο βαθιά απ’ το πεζό οικονομικό τους αντίκρισμα μονάχα.
Πάντως, αν και η ύπαρξη δεύτερων επιπέδων ανάγνωσης σε ελληνική τηλεοπτική σειρά είναι από μόνη της αρκετά αναζωογονητική (αν όχι πρωτόγνωρη), έχοντας απολαύσει το προνόμιο να δούμε το πρώτο επεισόδιο αρκετά πριν την πρεμιέρα του (αυτήν την Κυριακή, 4 Απριλίου, στις 9 μ.μ. στο MEGA), θα διακινδυνεύσουμε την πρόβλεψη ότι στα μισά της εβδομαδιαίας σειράς (εξωτικό πουλί για το φετινό ελληνικό τηλεοπτικό τοπίο, ως μόλις η τρίτη παραγωγή της χρονιάς που δεν είναι σχεδόν καθημερινή), ίσως το σενάριο αποδειχθεί μερικά επεισόδια πιο κοντό απ’ τα 13 της διάρκειάς του. Φαίνεται όμως βέβαιο ότι, στο ταξίδι που θα μας παρασύρει, θα ευχαριστηθούμε μοντέρνα τηλεοπτική εικόνα που, αν μη τι άλλο, θα δικαιώσει επιτέλους και την ανάλυση των σύγχρονων συσκευών μας, ενώ το αστεράτο cast προϊδεάζει για συναρπαστικές ανατροπές στις δυναμικές των χαρακτήρων, γεμάτες ερμηνευτικό ζουμί.
Η σχέση της απολωλυίας κόρης Πηνελόπης Τσιλίκα με τον πατέρα – φαμίλια Αντώνη Καφετζόπουλο θα κληθεί να ξεμπροστιάσει το σκοτάδι που κρύβεται πίσω απ’ την λαμπερή εικόνα της τέλειας αστικής οικογένειας και το πόσο βαθιά θα φτάσει το δραματουργικό μαχαίρι θα κρίνει την τόλμη των σεναριογράφων του. Την ίδια ώρα η ισορροπία του δράματος με το αστυνομικό μυστήριο του σεναρίου θα κουβαλήσει μεγάλο φορτίο του σασπένς, αλλά και των προσδοκιών μας από μια σειρά που ελπίζουμε πραγματικά να μας κρατήσει στην άκρη του καθίσματός μας – φαίνεται, άλλωστε, να έχει όλα τα φόντα για να το καταφέρει.
Θα σου αρέσει και αυτό: