06/09/2018
Η Εθνική Λυρική Σκηνή τιμά τα 150 χρόνια από τον θάνατο του Τζοακίνο Ροσσίνι με ένα μοναδικό Γκαλά, την Κυριακή 16 Σεπτεμβρίου στο ΚΠΙΣΝ. Οι διακεκριμένοι μονωδοί Βασιλική Καραγιάννη, Τσέλια Κοστέα, Μαίρη-Έλεν Νέζη, Βασίλης Καβάγιας, Διονύσης Σούρμπης, Πάολο Μπορντόνια θα ερμηνεύσουν γνωστά αποσπάσματα από όπερες του σπουδαίου συνθέτη, όπως, μεταξύ άλλων: Ο Τούρκος στην Ιταλία, Η Σταχτοπούτα, Η κλέφτρα κίσσα, Η κυρά της λίμνης, Η πολιορκία της Κορίνθου, Ο κόμης Ορύ, Γουλιέλμος Τέλλος, Οθέλλος, Ο κουρέας της Σεβίλλης, σε μουσική διεύθυνση του διεθνώς αναγνωρισμένου Ιταλού αρχιμουσικού Σεμπαστιάνο Ρόλλι.
“Οι εορτασμοί για την επέτειο των εκατό πενήντα χρόνων από τον θάνατο του Ροσσίνι αποτελούν ένα νέο πεδίο δράσης στην προσπάθεια διεθνούς διάχυσης της ανακτημένης του κληρονομιάς. Η κεντρική ιδέα είναι ότι ο Ροσσίνι δεν είναι μόνο η μουσική του, αλλά και η εικόνα του, ο μύθος του, η επιρροή του στον μουσικό πολιτισμό όλων των εποχών, ενώ αποτελεί επίσης και μια πηγή εισοδήματος. Στο πλαίσιο αυτό έχει δημιουργηθεί μια σειρά από εκδηλώσεις, στις οποίες συμμετέχουν πόλεις από όλες τις χώρες: ανάμεσά τους, φυσικά, και η Ελλάδα, το λίκνο του δυτικού πολιτισμού. Αυτό το Γκαλά Ροσσίνι που διοργανώνουμε, καρπός της συνεργασίας μεταξύ της Εθνικής Λυρικής Σκηνής της Ελλάδας και του Φεστιβάλ Όπερας Ροσσίνι, δεν είναι μόνο ένα ευτυχές παράδειγμα ιταλοελληνικής συνεργασίας, αλλά και μια πρωτοβουλία που δικαιωματικά συγκαταλέγεται μεταξύ των σημαντικότερων για το τρέχον έτος Ροσσίνι“, σημειώνει ο Τζανφράνκο Μαριόττι, δημιουργός και επικεφαλής του Φεστιβάλ Όπερας Ροσσίνι στο Πέζαρο.
Ο Ροσσίνι με μια ματιά
Ο Αντόνιο Τζοακίνο Ροσσίνι γεννήθηκε στο Πέζαρο το 1792. Το 1806, ως μαθητής συνέθεσε το πρώτο του λυρικό έργο. Το 1812 η όπερά του Η Λυδία Λίθος δόθηκε στην Σκάλα του Μιλάνου ενώ το 1813 με τον σοβαρό Ταγκρέδο και την κωμική Ιταλίδα στο Αλγέρι καθιερώθηκε επίσης εκτός ιταλικών πόλεων. Το 1814 ανέλαβε την διεύθυνση και των δύο θεάτρων της Νάπολης, για τα οποία συνέθεσε μερικά από τα σημαντικότερα έργα του. Πολλά από αυτά γράφηκαν για το ταλέντο της τραγουδίστριας Ιζαμπέλλας Κολμπράν, την οποία νυμφεύτηκε το 1822. Ξεχωρίζουν ο Οθέλλος (1816), η Αρμίντα (1817), o Μωυσής στην Αίγυπτο (1818), η Ερμιόνη (1819), Η κυρά της λίμνης (1819), ο Μωάμεθ Β’ (1820) και η Τσελμίρα (1822). Ταυτόχρονα, συνέθετε για άλλες πόλεις της Ιταλίας αριστουργήματα όπως Ο Κουρέας της Σεβίλλης (Ρώμη 1816), Η Σταχτοπούτα (Ρώμη 1817), Η κλέφτρα κίσσα (Μιλάνο 1817) και Σεμίραμις (Βενετία, 1823).
Το 1822 επισκέφθηκε τη Βιέννη, όπου συνάντησε τον Μπετόβεν. Ακολούθησε το Λονδίνο και τελικά το Παρίσι, όπου εγκαταστάθηκε το 1824. Το 1829 παρουσίασε το Γουλιέλμο Τέλλο, την τελευταία του όπερα. Από το 1855 ήταν μόνιμα εγκατεστημένος στο Παρίσι, όπου πέθανε το 1868. Το 1887 η σορός του μεταφέρθηκε στην Φλωρεντία.
Η ΕΛΣ θα προσφέρει όλα τα έσοδα από το Γκαλά Ροσσίνι στους πληγέντες από τις πυρκαγιές της Αττικής.