spotify_pexels
TECH

Ακούτε Spotify; Μπορεί να σας ακούει κι αυτό

Το πατεντάρισμα μιας νέας τεχνολογίας θα επιτρέπει στη δημοφιλή πλατφόρμα να προσαρμόζει τις μουσικές προτάσεις της με βάση τη συναισθηματική κατάσταση, το φύλο και τη διάθεση μας, ακούγοντας τη φωνή μας.  

05/02/2021

Όλο αυτιά φαίνεται πως θα είναι στο μέλλον το Spotify, αν κρίνουμε από την νέα τεχνολογική πατέντα για την οποία απέσπασε έγκριση η μουσική πλατφόρμα πριν από λίγες ημέρες. Η νέα τεχνολογία που κατοχύρωσε, έχει σκοπό να χρησιμοποιεί την ηχογράφηση της ομιλίας αλλά και του ήχου στο background των χρηστών, ώστε να καθορίσει τη μουσική που θα προτείνει ― φέρνοντας τα όρια της προσωποποιημένης εμπειρίας σε άλλο επίπεδο. Τα δεδομένα θα συλλέγονται και θα αναλύονται σε συνδυασμό με τη μουσική βιβλιοθήκη και το καταγεγραμμένο ιστορικό ακροάσεων και προτιμήσεων των χρηστών, αλλά και σε σύνδεση με τις αντίστοιχες προτιμήσεις των λογαριασμών που ακολουθεί ή από τους οποίους ακολουθείται ο εκάστοτε χρήστης.

Έχοντας γίνει πια σχεδόν απαραίτητο στους μουσικόφιλους, το Spotify είδε την επιτυχία του να εδραιώνεται χάρη στους αλγορίθμους που διαμορφώνουν playlists και νέες προτάσεις, με βάση στα δεδομένα που έχουν για τους χρήστες, αλλά και τη μουσική και τις εκπομπές που ήδη ακούν. Επιπλέον, προηγούμενες μελέτες που έχουν δημοσιευθεί από τους εκπροσώπους της εταιρείας επιβεβαιώνουν πως η σύνδεση της μουσικής με την προσωπικότητα των ακροατών είναι κάτι που απασχολεί πολύ την πλατφόρμα.

Μάλιστα, σύμφωνα με μία μελέτη που δημοσιεύθηκε το Δεκέμβριο του 2020, εκείνοι που είναι «ανοιχτοί σε νέες εμπειρίες» προτιμούν αισθαντική μουσική, ή συναισθηματικά τραγούδια όπως το Freddie Freeloader του Miles Davis, ή το April Come She Will των Simon & Garfunkel, ενώ το Karma Police των Radiohead είναι ιδιαίτερα αγαπημένο σ’ εκείνους που επιθυμούν συναισθηματική σταθερότητα. Φυσικά, αυτού του είδους η κατηγοριοποίηση συναισθημάτων και ιδιοσυγκρασιακών χαρακτηριστικών σε σχέση με το προσωπικό γούστο, ελλοχεύει κινδύνους γενίκευσης αλλά και μεγάλης απόκλισης.

Η εν λόγω πατέντα που εγκρίθηκε τον προηγούμενο μήνα, φέρει τον τίτλο της ταυτοποίησης των προτιμήσεων από ακουστικό σήμα ― «Identification of Taste Attributes From an Audio Signal». Το σχέδιο αναφέρει πως η νέα τεχνολογία περιλαμβάνει την αποκωδικοποίηση του τόνου, της έντασης και του ρυθμού της φωνής, και αναγνώριση ομιλίας για την εξαγωγή πληροφοριών όπως η εκτιμώμενη συναισθηματική κατάσταση των χρηστών, αλλά και το φύλο, η ηλικία, η προφορά (!) και το περιβάλλον ― για παράδειγμα, θα κρίνεται αν ο χρήστης ακούει μουσική μόνος ή με παρέα, στο σπίτι του ή καθώς κυκλοφορεί έξω στο δρόμο. Δεδομένα όπως η ηλικία θα μπορούν να εξαχθούν βάσει του εκτιμώμενου μήκους της φωνητικής οδού σε συνδυασμό με τον τόνο, πράγμα που σημαίνει πως όσοι κρύβουν χρόνια, εφεξής θα πρέπει να… προσέχουν πώς μιλούν.

Στο αρχείο της κατοχύρωσης, η Σουηδική πλατφόρμα αναφέρει πως είναι σύνηθες για μία εφαρμογή streaming να παρέχει εξατομικευμένες προτάσεις σε έναν χρήστη. 

Ωστόσο, η ιδέα πως μια μουσική εφαρμογή θα ταξινομεί και θα αξιολογεί τα συναισθήματά μας, και θα κρίνει το τι μουσική χρειαζόμαστε να ακούσουμε όταν είμαστε λυπημένοι στο σπίτι μας, ή σε μια χαρούμενη μάζωξη με φίλους (ή και το αντίστροφο) φαίνεται αρκετά τρομακτική, και τα σενάρια είναι πολλά – κάποια απ’ αυτά, μάλιστα, θα μπορούσαν να συνθέσουν επεισόδιο του «Black Mirror»…

Αν το Spotify κρίνει από τη φωνή μας πως είμαστε χαρούμενοι και μας προτείνει μια ιταλική Pizzicarella, αλλά εμείς στην πραγματικότητα βρισκόμαστε στα πρόθυρα νευρικού κλονισμού; Αν μας διαβάσει λάθος την ώρα που είμαστε χαρούμενοι, και μας ραγίσει την καρδιά με το Atmosphere των Joy Division; Ή αν χαλάσει μια τρυφερή στιγμή με Prodigy; 

Πάντως, σύμφωνα με τις δηλώσεις του Spotify, δεν είναι ξεκάθαρος ο ακριβής τρόπος εφαρμογής αυτού του σχεδίου, και δεν ξέρουμε αν η τεχνολογία αυτή υπάρχει ήδη, ή αν πρόκειται για ένα σχέδιο που ενδέχεται να υλοποιηθεί στο μακρινό μέλλον. Ξέρουμε όμως, ότι ακούγεται λίγο τρομακτικό…


Days
Hours
Minutes
Seconds

This will close in 0 seconds

x
TitleArtist

Στείλε μήνυμα στο studio