Ελάχιστες εκπλήξεις και ευχάριστη γυναικεία παρουσία επιφύλασσε η ανακοίνωση των υποψηφιοτήτων για τα βραβεία της Ένωσης Ξένων Ανταποκριτών του Χόλιγουντ, σε μια χρονιά με κλειστούς κινηματογράφους και παντοδυναμία του streaming.
Από την Άννα Φαρδή
03/02/2021
Μια χρονιά παντοδυναμίας των ψηφιακών πλατφορμών είναι αυτό που απεικονίζουν οι υποψηφιότητες για τις 78ες Χρυσές Σφαίρες, που ανακοινώθηκαν πριν από λίγο επιφυλάσσοντας ελάχιστες εκπλήξεις, αλλά και την ευπρόσδεκτη ύπαρξη τριών γυναικείων υποψηφιοτήτων στην κατηγορία των βραβείων Σκηνοθεσίας.
Ενδιαφέρουσα αλλαγή κλίματος για έναν θεσμό που έχει κατηγορηθεί πολλαπλώς για την έλλειψη συμπεριλιψιμότητας, η κατηγορία θα δει φέτος τις Regina King («One Night in Miami»), Chloé Zhao («Nomadland») και Emerald Fennell («Promising Young Woman») να συμπληρώνουν τη χρυσή πεντάδα των υποψηφιοτήτων σκηνοθεσίας, πλάι στους David Fincher («Mank») and Aaron Sorkin («The Trial of the Chicago 7»).
Στα τραγούδια, τo Hear My Voice της Celeste (από το «The Trial of the Chicago 7») είναι φυσικά παρόν, ανάμεσα στα Tigress & Tweed της Andra Day για το biopic «The United States vs Billie Holiday», το Speak Now του Leslie Odom Jr για το «One Night in Miami» και το Fight For You του Jason Gray για το βιογραφικό «Judas and the Black Messiah». Την πεντάδα συμπληρώνει το Io Si της Laura Pausini, από το «The Life Ahead» – το μεγάλο κινηματογραφικό comeback της Sophia Loren.
Όσο για τις μουσικές κατηγορίες, οι Trent Reznor και Atticus Ross απέσπασαν δύο υποψηφιότητες, για τα soundtrack των «Mank» του David Fincher και «Soul», το δεύτερο σε συνεργασία με τον Jon Baptiste, ενώ την κατηγορία καλύτερης μουσικής επένδυσης συμπληρώνουν o Alexandre Desplat για το «The Midnight Sky» του George Clooney, ο Ludwig Goransson για το «Tenet» του Christopher Nolan και ο James Newton Howard για το «News of the World» με τον Tom Hanks.
Μια ακόμη ενδιαφέρουσα υποψηφιότητα είναι το σκηνοθετικό ντεμπούτο της ποπ τραγουδίστριας Sia «Music» με θέμα τον αυτισμό, το οποίο αναμένει διάκριση για την Καλύτερη Ταινία – Μιούζικαλ ή Κωμωδία αλλά και για την Καλύτερη ηθοποιό στην ίδια κατηγορία, για την ερμηνεία της Kate Hudson. Όσο για το «Sound of Metal» (Darous Marder) που έχει μονοπωλήσει το ενδιαφέρον των μουσικόφιλων το τελευταίο διάστημα, ο Riz Ahmed κατάφερε να εξασφαλίσει μία θέση στην πεντάδα των Καλύτερων ηθοποιών σε δραματική ταινίας κάνοντας μας και πάλι να αναρωτιόμαστε αν θα είναι το νέο «Whiplash» για τα φετινά Όσκαρ.
Η τελετή, που θα διεξαχθεί στις 28 Φεβρουαρίου, θα βρεις τις παλαίμαχες Amy Poehler και Tina Fey για τέταρτη φορά στην (ψηφιακή φέτος) σκηνή της απονομής, να στρώνουν το δρόμο για τα Όσκαρ βάζοντας ερωτήματα όπως τι αξία έχουν οι βραβεύσεις σε μία χρονιά παραλυμένη από την πανδημία. Εκεί, πάντως, θα τεσταριστεί και η παντοδυναμία του Netflix που βρίσκεται στην κορυφή των υποψηφιοτήτων με 42 συνολικές παρουσίες, από παραδοσιακές χολιγουντιανές παραγωγές («The Trial of the Chicago 7») μέχρι απρόσμενα χιτ («The Queen’s Gambit» ), που εδραίωσαν νέους πρωταγωνιστές, όπως η Ana Taylor Joy, υποψήφια για τις ερμηνείες της τόσο στο σκακιστικό σουξέ, όσο και για αυτήν μιας σκανδαλιάρας προξενήτρας στη δραματική κομεντί εποχής «Emma.».
Με 10 υποψηφιότητες ακολουθεί το Amazon, που συνεχώς διεκδικεί όλο και μεγαλύτερο μερίδιο της streaming πίτας («One Night in Miami», «Borat Subsequent Moviefilm» και «Small Axe» ), ενώ τις δυο πλατφόρμες συγκεράζει ο Sacha Baron Coen, διεκδικώντας Χρυσή Σφαίρα κωμικού Α’ Ανδρικού για το «Borat» του, και δραματικού Β’ Ανδρικού για το «The Trial of the Chicago 7».
Το «Mank» του David Fincher, μία από τις λιγοστές «μεγάλες» ταινίες της περασμένης χρονιάς που κυκλοφόρησε μέσω του Netflix συγκεντρώνει τις περισσότερες υποψηφιότητες στο σινεμά – έξι στο σύνολο, συμπεριλαμβανομένης και αυτής για Καλύτερη Δραματική Ταινίας.
Στην τηλεόραση, οι υποψηφιότητες πηγαινοέρχονται ανάμεσα στις νέες σεζόν ήδη επιτυχημένων σειρών και σε νέους παίκτες που κέντρισαν το ενδιαφέρον, με τα «Schitt’s Creek», «The Crown» και «Ozark» να συγκεντρώνουν τις περισσότερες υποψηφιότητες, όπως αυτή της Gillian Anderson, για την ερμηνεία της στο ρόλο της Σιδηράς Κυρίας, Μάργκαρετ Θάτσερ, αλλά και της Emma Corrin ως Πριγκίπισσα Νταϊάνα.
Παρόλα αυτά, η διάκριση ανάμεσα στις ξενόγλωσσες ταινίες και ο τρόπος που αποκλείει για άλλη μια χρονιά αμερικάνικες παραγωγές με Αμερικανούς σκηνοθέτες, λόγω της γλώσσας των πρωταγωνιστών, είναι ένα από τα «αγκάθια» που θα συζητηθούν. Το «Minari», του Lee Isaac Chung, γυρισμένο στα Κορεάτικα, θα διαγωνιστεί μόνο ανάμεσα στις ξενόγλωσσες ταινίες, καθώς οι Ανταποκριτές δεν θεωρούν αρκετό κριτήριο ότι πρόκειται για Αμερικανική παραγωγή. Αντίθετα, το «Hamilton», η βιντεοσκόπηση του ομώνυμου, επιτυχημένου μιούζικαλ, πληροί όλους τους κανόνες για να συμμετάσχει απέναντι στις παραδοσιακές ταινίες κωμωδίας ή μιούζικαλ, σε αντίθεση με το πλαίσιο που θέτουν τα Όσκαρ, εξασφαλίζοντας και μία θέση στην κατηγορία ερμηνείας για τον ηθοποιό και σκηνοθέτη Lin-Manuel Miranda.